Maj

Jaja, jag vet att jag är skitdålig på det här med att blogga regelbundet.
Ny månad, nya tag.
Okej?

Sen sist jag skrev har det hänt en del.

Vi har firat påsk, haft det bra i det fina vädret, träffat kompisar, grillat en massa, köpt bil, kollat på fotboll, pluggat, varit i Skillinge, besökt frisören och tandläkaren och firat Valborg.

Just precis, vi har köpt bil!
Vuxenpoängen bara flödar. Det är en liten, söt, röd Renault Clio. En perfekt förstabil som vissa säger. Vi har letat och kollat ett tag och efter premiärgrillningen för ungefär 2 veckor sen slog vi till och blev med bil. Den har redan tagit oss många mil. Fram och tillbaka till våra föräldrar och en resa till Skillinge, dit Ottos föräldrar flyttar snart. Och i fredags körde jag och några kompisar till en skog som heter Skrylle och promenixade och fikade. Hon rullar fint, clion! :)




Vi har även gjort vårfint på balkongen. Balkongen är verkligen inte vacker i sig själv, ärligt talat så ser det ut som om den kommer trilla ner när som helst. När Otto flyttade in här för 2,5 år sen så de att det var ett pågående projekt att byta ut alla balkonger. Men inget har hänt. Ja, ja. Vi har gjort så gott vi kunnat för att göra det fint och mysigt. Lagt ut en "gräsmatta" på golvet, hängt upp ett vindskydd för det fula träplanket, köpt trädgårdsmöbler, hängt upp balkonglådor och planterat blommor. Vi har även lagt plattor där mattan inte räckte, och det var ett projekt i sig att få upp 18 plattor på tredje våningen...


Vår balkong med balkonglådorna på tredjevåningen.


Plattorna...


Väska...


Väska med plattor i som en stark pojkvän drar upp!

Ganska bra idé av Otto, tycker jag faktiskt. Det gick snabbt och smärtfritt, ingen skadades under upphissningen. För övrigt så tänkte vi kanske göra såhär med våra möbler den dagen vi flyttar ;)

Ganska fint blev det i alla fall:


   




Nu måste jag fixa till mig. Ska till Göteborg och kolla på Ottos match mot Örgryte!!!
Håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0