Bilkaos

Igår var jag på tjejkväll hemma hos Åsa & Carina. Vi åt chips, kex, ost, vindruvor och jordgubbar. Till det serverades vin, för alla utom mig. Jag har blivit så jädra förkyld. Så det blev vatten och alkoholfri cider (tack Sofie) för mig. Vi spelade spel och hade jättetrevligt.

Vid elvatiden ringde min mamma. Det hade ringt en skitarg man hem till dem och sagt att deras bil stod på hans parkeringsplats och om de inte flyttade den inom 5 minuter så skulle han ringa bärgningsbilen. Jag hade kört hem till Åsa & Carina och ställt bilen på parkeringsplatsen som tillhör deras lägenhet. Men tydligen så tillhörde inte den parkeringsplatsen deras lägenhet längre. De hyr sin lägenhet i andrahand och han som de hyr av har inte sagt till dem att han har sagt upp parkeringsplatsen. Så där stod min bil parkerad i god tro på den arga mannens parkeringsplats. När vi fått förklarat för mannen hur det låg till så blev han lugn och trevlig och vi skildes som vänner, typ.

Men jisses så rädda vi blev. Och arga! Lite torsdagsaction sådär på kvällskvisten ;)

Nej, nu ska jag återgår till MOHO och näsdukarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0