Gårdagen

Gårdagen var en fullspäckad dag, åkte hit och dit över Skånes slätter. Jag och Louise tog bussen till Malmö vid tjugo i tio. Gick en runda på Entré och sedan vidare till stan. Jag hittade och provade en massa fina kläder men köpte inget. Den känsla som kommer ibland när man provar kläder "den här måste jag ha", infann sig aldrig och därför blev det ingen shopping heller. Lite tråkigt men det var ändå en trevlig dag i stålande sol i Malmö. Vid 14-tiden tog jag tåget till Hbg. Min bror fyllde år och det firades med tårta och kakor. Vid 18- tiden tog jag tåget tillbaka till Lund för ett restaurangbesök med fina vänner. Det var riktigt trevligt och tiden bara rann iväg. Det blev en god pestopasta på Vespa och sedan en cider på Stortorget.

Idag skulle jag sova ut länge tänkte jag. Såklart vaknade jag klockan nio och kunde inte somna om. Men men, då behöver jag väl inte mer sömn.. Är dock ganska seg nu och kan verkligen inte koncentrera mig för att skriva klart det sista på rapporten. Funderar på att gå och hämta Ottos cykel som han har ställt på idrottsplasten, så kommer jag ut lite i det fina vädret.

Ja, så får det bli!

Min bror och hans söta Rebecka igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0