Praktik och hårfärg

Idag åt vi pannkakor, min favoriträtt! :D Gott som fasen men inte så nyttigt och inte så mättande. Jag har ont i huvudet ikväll så jag hoppar pluggandet. Skriver en rapport om åldrandeteorier och aktivitetshistoria. Jag trodde att jag skulle tycka det var trist och tråkigt att läsa om äldre människor, men det är faktiskt riktigt intressant och roligt. Trodde jag verkligen inte. Jag har alltid sett mig själv arbeta med barn eller ungdomar, men det kanske inte blir så trots allt. Vi får se!

På måndag börjar jag min praktik på Helsingborgs Lasarett, på reumatologen. Det ska bli riktigt roligt att komma ut och se vad man faktiskt gör som arbetsterapeut. Det är så sjukt olika saker från arbetsplats till arbetsplats så det ska bli intressant och se hur de arbetar på min praktik och jämföra med alla kompisarnas. I tre veckor ska jag vara där så det lär bli en hel del tid i kära Hbg. Haha jag, som var så sjuuukt trött på Hbg när jag flyttade i höstas, saknar det faktiskt lite redan. I höstas trodde jag aldrig att jag någonsin skulle skriva "kära Hbg". Men ens hem ligger alltid en varmt om hjärtat. Nästa vecka börjar då pendlingen i "fel" riktning. Känns konstigt att pendla uppåt liksom. Norrut, burr till kylan...

I morgon ska jag klippa mig och göra slingor. Känner för att bli lite ljusare nu till våren och sommaren. Otto blir lite ledsen varje gång jag gör mig ljusare. Han tycker jag är snyggare i mörkt. Men jag har lovat honom att göra det mörkare innan årets slut! haha :)


Mörk eller...



Ljus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0