Paus

Det har verkligen varit riktig sommar nu i en veckas tid men idag tog den nog paus. Ösregn hela natten, mulet, blåsigt och typ 15 grader. Promenaden i morse var inte så skön, gick och frös om mina bara ben. Vi får hålla tummarna för att det blir bättre väder imorn när det är studenten. Min kusin tar studenten och jag ska hjälpa till hela dagen! :)

De senaste dagarna har spenderats ute i solen. Gick på sommarlov i onsdags och alla kompisarna åkte hem. Jag umgås nästan bara med icke-skåningar i klassen så det blir lite ensamt i Lund nu. I torsdags åkte vi till svärisarna i Skillinge. Det är så himla mysigt där. Liten, söt stad men superfina hus. I fredags cyklade jag och Annie till stranden i Lomma. Det var en ganska lagom cykeltur på ca 40 min. Tur och retur är det omkring 2,2 mil. Det var liiite segt att cykla hem sen när man var trött och slö efter en dag på stranden. Lomma var riktigt fint med en underbar strand, men iskallt i vattnet. Så det blev inget dopp :) I lördags tog jag och Otto bilen till Bjärred och provade stranden där. Den var inte lika fin som den i Lomma och mycket mindre men helt okej. På kvällen grillade vi och hade mys hemma.

I söndags hade Otto hemmamatch. Mina föräldrar kom ner och kollade på matchen och sen grillade vi tillsammans hemma hos oss. Vi lyckades snappa till oss grilldäcket på gården och satt där hela kvällen. Där är sol fram till 21 ungefär så det var riktigt stekigt. I måndags var det ännu varmare. Jag och Otto gick och solade på en äng här vid oss, men fy vad varmt det var. Luften stod helt still och vi trodde vi skulle avlida. Så vi blev inte långvariga där. På kvällen var vi på middag i Landskrona hos Ottos bror. På tisdagen åkte jag till Hbg och träffade kompisar. Och igår var jag tillbaka i Lund för att tvätta och umgås med min älskling. Jag och Otto har haft så mycket tid tillsammans med varandra nu den senaste veckan så det känns jättejobbigt att vara ifrån varandra en natt nu...

Lite bilder!

 
Hamnen i Skillinge


Lomma beach!

Kors i taket!

 

Nu ska jag fixa till mig och packa klart väskan för en helg i Helsingborg! Ska försöka hinna inom polishuset och hämta mitt nya pass också.

Hörs förhoppningsvis snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0