Fantastisk helg

Åh, jag har haft den perfekta helgen!

Fredagen började med att jag fick reda på att jag klarade anatomitentan!! Sjukt skön känsla och många kilo lyfte från mina axlar kan jag säga. På eftermiddagen åkte jag till Helsingborg för att träffa Rebecka. Vi tog en trevlig fika på Grand Coffee och gick en snabb runda på stan. Jag hittade en tunika på Vila som säkerligen kommer bli en favorit i vår/sommar. Sen skyndade vi hem till mina föräldrar och åt hemmalagad pizza och efter det hem till Sara för vin, muffins och tjejsnack. Underbar fredag med andra ord!

I lördags var tiden inne för sortering av alla saker som jag har kvar på mitt rum hemma hos mamma och pappa. Min bror ska ta över det nu när jag inte bor hemma längre. Det tog ganska lång tid för mig att acceptera att det inte längre kommer vara mitt rum. Men nu var det dags. Jag gick igenom skrivbordet, nattduksbordet, gamla skolböcker och allt som fanns samlat på rummet och slängde det som jag inte kan spara på längre. Det var faktiskt roligt att hitta gamla fjortisdikter och listor om alla killar man varit kär i, kompisar man bråkat med och bilder på snygga kändisar. Många minnen kom tillbaka och jag kunde nästan komma ihåg precis hur det kändes när jag skrev vissa av fjortisdikterna... Haha.

På kvällen bjöd Mårten och Kajsa på god middag i deras nya lägenhet. Vi åt gott, tittade på handbollen och hade riktigt trevligt. Framåt kvällen blev det lite drinkar på stan!

Idag fortsatte jag med rensningen av rummet och i eftermiddags var vi på söndagsmiddag hos Ottos föräldrar. Nu ska det blir riktigt skönt att få sova och ta tag i den nya veckan =)

Jag och min nya tunika i lördag (precis innan batteriet på kameran dog)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0