Val

Idag fick jag rösta för första gången, i alla fall till riksdagen. Jag fick rösta i Europavalet förra året men det kändes inte lika viktigt... Det är en speciell känsla att gå och rösta. Vi gick tillsammans hela familjen, alla utom mamma för hon jobbade, och röstade på vår gamla lågstadieskola. Den skolan som var så stor och nästan lite skrämmande när man var liten och som man har så många minnen från. När jag gick över skolgården kom det många minnen tillbaka från den trygga tiden när man var ett oskyldigt litet barn utan några bekymmer. Eller tvivel på vad man ska rösta.

Röstat fick jag och nu sitter jag i min och Ottos fina lägenhet. Jag har tänt en massa ljus och har det riktigt mysigt, synd att inte sambon är här bara. Han sitter på ett tåg hem från Norrköping där han spelat match idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0