100518

Idag har det faktiskt varit ganska fint väder här i Lund. När solen tittade fram och man satt i lä så var det nästan så att man kunde ta av sig tjocka koftan. Jag satt och njöt ett tag på älsklingens balkong (som även kommer bli min balkong till hösten) och bestämde mig för att flytta ut datorn och mina böcker och skriva på uppsatsen där. Men när jag hade flyttat ut allt så hade såklart solen gått i moln och det var ganska kallt. Så det var bara att flytta in igen! Den där solen är svårflörtad :)

Plugget gick ganska bra idag. Jag har så himla svårt att hitta motivation till att sitta ner och plugga ordentligt och koncentrerat. Kommer hela tiden på saker som är mycket roligare typ leta möbler och inredning till lägenheten! Vi har köpt nästan allt redan, har soffa, soffbord och tvbänk kvar. Vi har bestämt oss för soffa men hittar inget soffbord eller tvbänk som matchar varandra och som vi känner att vi vill ha. Jag hittade en jättesöt tvbänk på ellos hemsida idag men det var lite över vår prisklass tyvärr.

Här har ni den. Fin va? :)

 

Till middag idag lagade jag tomatsoppa, och den blev jättebra! Äntligen lyckades jag med något i köket :) Jag var även ute och promenerade lite nu på kvällskvisten. Det är så himla fint ute nu när allt håller på att slå ut och det verkligen luktar vår. En bit bort från där älskling bor ligger det en massa åkrar och hästgårdar! Jättefint nu när rapsfälten börjar bli gula och fina. Älskar att promenera där!

Usch, Otto och hans rumskamrat kollar på en zombiefilm nu! Jag hatar vekligen sånna filmer, får alltid mardrömmar. Så jag stänger in mig på Ottos rum i vår nya säng med datorn istället, mysigt!

Gonatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0