Sommarhelg!

Denna helgen har varit precis som jag behövde. Lugn och återhämtande! Och superfint väder =)

Efter jobbet i fredags åkte jag och Otto till hans föräldrars stuga vid Citadellet i Landskrona för att fira en lugn midsommar. Vi mös i trädgården och solen och åt gott. Busade en massa med deras hund Gallas. Han är lätt den vildaste hunden jag vet, haha. Han blir aldrig trött, men han är söt och go! Det var bestämt att jag och Otto skulle sova i stugan på en luftmadrass. När vi höll på att somna hörde vi hur luften började pysa ut. Jaha, och vad gör vi nu? Kl. 2 på natten? Klockan var lite för mycket för att sätta igång och laga madrassen så vi tog bilen och körde hem till Helsingborg och sov där istället. Mina föräldrar blev lite förvånade när vi kom hem mitt i natten =)

På lördagen åkte vi tillbaka till stugan och pysslade i trädgården. Jag tycker det är väldigt avslappnande att greja i rabatten och rensa ogräs, haha. På kvällen blev det lek med Zocka och film med syster!


Citadellet, älskling och jag med Gallas

Idag har vi varit i Åhus på stor släktträff. Vi brukar träffas runt midsommar varje år och äta på Yngsjö Havsbad. Det är mormor och hennes två syskon och deras barn och barnbarn (än sålänge finns det inga barnbarnsbarn) så vi blir rätt många. Idag var vi 41 stycken tror jag! Zocka var såklart också med idag och hon var jätteduktig. Hon sov hela vägen dit och hem och var jättesnäll under hela middagen. Tyvärr vågade vi inte gå ner med henne till havet eftersom det var hundförbud och väldigt mycket folk en sånhär sommardag.

Haha, snygg bild va?


Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Va fin hund. Vad är den för ras? den sista. Den första är väl en cockerspaniel?

2010-07-14 @ 20:26:09
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0