Bröllop och rabarberpaj

Lund, bröllop, shopping, fest, powerwalk & rabarberpaj kan sammanfatta min helg!

Jag åkte till Lund direkt efter jobbet i fredags. Otto hade träning så jag gick på stan och shoppade lite. Köpte ett par rosa skor på rea =) På kvällen snickrade vi ihop vårt sista vitrinskåp och halva vår byrå. Det är så mysigt att fixa och dona med saker för lägenheten tillsammans! I lördags morse fortsatte vi med byrån och så visade sig att vi fått del delar till lådorna. Så vi fick ringa Ikea och de ska skicka de delar som vi behöver utan kostnad, så det var väl bra men störigt att det inte kan bli rätt från början.

Sen var det ju Viktorias och Daniels bröllop på eftermiddagen. Otto hade hemmamatch som jag egentligen hade velat se, men var tvungen att se bröllopet =) Lite typiskt att älskling blev utsedd till matchens lirare när inte jag var där bara, haha. Men vilket fint bröllop det var! De ser så kära och lyckliga ut tillsammans! Viktorias klänning tyckte jag var lite, lite tråkig men samtidigit väldigt klassisk och fin. Det hade varit fint med lite spets och glitter på kanske ;) På kvällen hade Sara & Ante födelsedagsfest! Väldigt trevligt och roligt! Där var en tjej från Sydney och en från Nya Zeeland så jag fick en massa minnen tillbaka från min resa där. Tänk vad coolt att komma från Sydney!!

Idag har jag tagit det lugnt och laddat batterierna inför en nya vecka på ICA. Jobbar 9.30-18 till torsdag och sen 6-14 på midsommarafton. Förhoppningsvis blir det en lätt vecka, när man inte behöver gå upp så tidigt varje dag. Jag, Sara och Annie var ute och gick en lååång powerwalk i 2 timmar innan idag. Vi gick bort till Ramlösaparken och drack ur källan och sen tillbaka igen. Det blev riktigt skönt och fint väder under tiden och solen verkligen värmde så vi tog en paus och solade lite! Hoppas att sommaren kommer på riktigt snart!

Nu har jag bakat en rabarberpaj som jag precis tog ur ugnen. Mmmmmm =) Tänkte kolla på sammandragningen av bröllpet nu kl. 21 och sen kommer älskling hit vid 22.30 när fotbollen är slut. Det blir inte mycket tid tillsammans nu när vi båda jobbar och det är fotbolls VM samtidigt, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0