Hundträff

Igår var vi (mamma, pappa, jag och syster) på hundträff hos kenneln där vi köpte Zocka. Varje år anordnar de en sommarträff där alla som köpt hund av dem får komma. Tror det var runt 30 hundar och 50 personer. Det var riktigt kul att få träffa alla de andra hundarna och se hur olika alla var. Zocka är en ganska ovanlig ras, som bara funnits i Sverige sedan 94 tror jag. Så det är inte så många som känner till rasen, kooikerhondje.

Det var verkligen en heldag. Körde hemifrån kl. 9 och jag var skittrött (var ute i fredags och kom i säng seent) och kom hem igen runt 21. Det var lekar, tipsrunda, tävlingar, promenader och annat skoj. Zocka hade roligt och busade mycket med sin bror! Zocka och hennes kull var minstingarna så alla ville gulla med dem. Vi hade en väldig tur med vädret också, tydligen hade det varit åska och ösregn fram till en timme innan vi kom så strömmen hade gått. Men vi hade varmt och uppehåll och på eftermiddagen kom solen fram. =)

Zockas kull, med mamman längst till vänster och pappan till höger och Zocka som nummer 5.




Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Va roligt med släktträff :)

Min kennel kan inte ha släktträff med Stellas syskon (de var 4, 2 hanar, 2 tikar). Ena hanen är i usa och tävlar. Blev Usas bästa mellanpudel 2009 :) Och då åkte han dit 2009. Den andra är i Norge och tävlar tror jag. Och syrran blir utställd i sverige.

Det är bara min som får va "vanlig" sällskapshund. Tur det kanske, för hon fick underbett ;) Hihi!



Tack för tipset :) Har jag vagnen med mig så får armarna sitt med kan jag säga. Hihi! Och annars så har jag ju Stella/kopplet i nån hand. Men det är jättebra med tips! Det behövs.

Kram

2010-07-19 @ 08:20:21
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0