Antagen

I måndags kom antagningen till hösten. Jag var 29 reserv på mitt första val, personalvetare, och kom in på mitt tredje val, arbetsterapeut. (Mitt andra val var sjukgymnast, men det visste jag att jag inte skulle komma in på, sökte mest bara för att jag skulle söka, man vet ju aldrig!) Vet inte riktigt hur det känns än. Försöker vänja mig vid tanken att kalla mig själv arbetsterapeut (eller personalvetare om det nu skulle ske ett mirakel). För jag tror inte att jag kommer att komma in på personalvetare i och med att det var så många före mig. Känns som om det var lite för många för att kunna hoppas, hade varit en annan sak om det varit 5, eller max 10. Men vi får se! Jag har under hela hösten och vintern varit inställd på att blir arbetsterapeut, men så nu i våras var där många i klassen läste till personalvetare så blev jag lite sugen på det.

Mormor, morfar, farmor och farfar är här på middag ikväll. Vi har grillat och ätit gott och nu är det efterrätt, tror det är jordgubbar! Mumma!

Längtar tills jag är ledig! I mer än 2 dagar! Jag hade behövt några lata dagar på stranden och morgonar när man kan sova länge.

Nej, nu är det jordgubbar (förhoppningsvis) och sen dusch och säng!

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Välkommen till vårdvetenskapliga, eller HSC heter det nog nu mer :D Jag går i samma byggnad (som sjukgymnasterna och arbetsteraputerna). Börjar igen i jan. :) Då ses vi kanske?!

2010-07-15 @ 17:26:36
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Nej herregud. Jag valde det som ett impulsval! Men ju längre tiden gick desto roligare var det. Och jag kan nog inte tänka mig att arbeta/läsa något annat nu direkt. :)

Var det en fråga till inlägget du kommenterade eller? =P

2010-07-15 @ 19:20:14
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0