Gott Nytt År!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag började studera på universitet. En skrämmande och pirrig känsla på samma gång. Kände mig väldigt vuxen när jag på morgonen gick upp för att göra mig i ordning för att gå på mitt första upprop på Lunds universitet.

Har du några nyårslöften? Nej, det är ingen idé. Jag glömmer alltid bort mina löften efter någon vecka. Men man kan ju alltid önska att man ska bli nyttigare och träna mer...

Blev någon av dina/era vänner föräldrar i år? Både jag och Otto känner några som fått barn i år men ingen som står oss speciellt nära eller som vi har mycket kontakt med.

Vilka länder besökte du? Thailand, två veckor i paradiset med min älskling, England, weekend hos Anna i Brighton, och Danmark, fram och tillbaka till Kastrup twice.

Vilket datum från 2010 kommer du alltid att minnas? Den 29 maj, då hämtade vi hem vår lilla, lilla valp. Den 25 augusti flyttade jag hemifrån på allvar och blev sambo.

Vad var din största framgång 2010? Det måste vara att jag kom loss från CityMail och började plugga. Men även att jag och Otto flyttade ihop.

Största misstaget? Har funderat mycket på denna. Jag kommer inte på något som jag såhär i efterhand ångrar.. Kanske att jag inte vågade lita fullt ut på en viss person..

Bästa köpet? Helt klart Thailandsresan! Och vår säng och soffa kanske.

Vad spenderade du mest pengar på? Thailand och alla möblerna till lägenheten!

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att få vakna upp brevid min älskling varje morgon gör mig väldigt glad!

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2010? Cidinho & Doca - Rap das armas, Robyn - Dancing on my own, Shakira - Waka waka, Oskar Linnros - Från och med du, Rihanna - Love the way you lie..

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år? Gladare, tror och hoppas jag. Två resor, skolan och sambolivet gav/ger mig mycket glädje. Men oroligheten över att inte klara en tenta eller mitt tunga sommarjobb var/är inte glädjeämnen direkt. I höst har jag däremot kännt mig otroligt lycklig, glad och nöjd med mitt liv och min tillvaro :)

Vad önskar du att du hade gjort mer? Planerat min pluggtid bättre så att det inte alltid blir stressigt i slutet. Njutit mer av sommaren...

Favoritprogram på TV? Biggerst Loser!!

Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Jag och Otto var ute på en asjobbig joggingrunda tidigt på morgonen. Åt en mysigt frukost tillsammans. Hade anatomilabb i skolan. På kvällen kollade vi på en landskamp (EM-kval?) mellan Sverige och Ungern(?) med några kompisar. En mycket trevlig 22 års dag!

Hur skulle du beskriva din stil 2010? Jeans eller leggings med tunika eller kofta till. Bekvämt, har präglat detta året. Det är inte skönt att sitta i en föreläsningssal i 6 timmar i tajta jeans...

Den bästa nya personen du träffade?
Om Zocka räknas så är det helt klart hon! Den sötaste, snällaste och underbaraste hunden ever! Annars är det alla mina söta klasskamrater som jag lärt känna under hösten :)

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0