Tjalla.. vad?

Idag har jag, Åsa och Sofie varit i Malmö och julshoppat. Vi hade jättemysigt tillsammans, är så glad att jag har så fina klasskompisar. Fick med klappar till min syster och bror hem,  det är skönt att ha några fixade nu. Som vanligt när jag letar julklappar så hittar jag något till mig själv också. I Tjallamalla- butiken hittade jag en jättefin svart klänning.

När jag fyllde 20 år fick jag ett par jättefina öronhänge av mina kompisar som de hade köpte hos Tjallamalla. Jag hann använda dem en gång innan jag tappade det ena... typiskt! Jag som verkligen hade fastnat för dem. Så Otto begav sig till Malmö för att leta reda på ännu ett par till mig, söt som han är. Så han ringde till Anna för att fråga var de hade köpte öronhängena. Anna har lite halmstaddialekt och Otto är en riktig skåning. Det var en massa brus och bilar som körde bakom Otto när han ringde så han hörde inte riktigt vad Anna sa...

A: De är köpta i en butik som heter Tjallamalla.
O: Tjalla.. vad?
A: Tjallamalla!
O: Vad säger du? Jag hör ingenting!
A: Tjallamalla! Om du går längst med Södra Förstadsgatan och svänger av på Kärleksgatan så ligger den där.
O: Jaha, Tjallamalla? På Första gatan?
A: haha, nej. Södra Förstadsgatan!
O: Södra förstagatan?
A: Nästan. Södra Förstadsgatan!
O: Haha, jag hör ingenting. Skicka ett sms istället!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0