Julen

Julen har varit riktigt mysig tycker jag. På kvällen den 22:a åkte jag och Otto hem till mina föräldrar. Vi hade egentligen planerat att åka tidigt den 23:de men bestämdes oss för att det var säkrare att åka då pga att tågen inte går som de ska nu i detta vädret. Och det var tur, för den 23:de så gick det typ inga tåg mellan malmö och helsingborg. På Lillejul, som vi kallar det, gick jag och Otto på stan och fixade de sista klapparna och fikade lite. På kvällen åt vi julbord med min familj och spelade Bingolotto. Det är lite tradition i min familj, äta julgodis och spela bingolotto :P

På julafton åkte Otto hem till sina föräldrar och firade med dem. Jag, Julia och pappa gick en lång promenad med Zocka i det fina vintervädret. Julafton bjöd på många minusgrader, klarblå himmel och sol i Helsingborg :) Klockan 15 kom mamma hem från jobbet och vi kollade på Kalle. Efter det åkte vi till mormor & morfar och firade med hela släkten :) Mysigt som vanligt! Jag fick väldigt fina klappar av både Otto och familjen, och är riktigt nöjd!

Igår var jag och Otto på bio och såg The Next Three Days, den var riktigt bra och jag satt på nålar kan jag säga! Idag blir det slapp och film i soffan. Men nu ska vi kolla Fångarna på fortet! :D







Kommentarer
Postat av: Caroline - Ellas mamma

ååå så fina julbilder du bjuder på. krma krma

2010-12-28 @ 22:20:28
URL: http://www.rarelady.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0