Velig, jag?

Det har varit en tuff dag idag och jag hoppas att jag har tagit rätt beslut. Det var första dagen i skolan idag. Klockan 9.30 hade jag upprop på Arbetsterapeutprogrammet och allt kändes bra. Skolan var fräsch och fin, alla var trevliga, jag hade en bra känsla i magen helt enkelt. Nollningen satte igång och vi fick träffa våra faddrar och blev runtvisade på skolan. När vi var klara för dagen såg jag att jag hade tid kvar att gå på reservintagningen på Personalvetarprogrammet; mitt förstaval. Under dagen hade jag tänkt att jag inte skulle gå dit för det kändes så bra med arbetsterapeut. Men så fick jag tid över så jag gick dit.. Skulle inte gjort det. För jag kom in. Så jag stod där och var intagen på två utbildningar som jag mycket väl kunde tänka mig att gå!! Jag fick en timme på mig att tänka och bestämma mig för om jag ville ha platsen eller inte...

Jag har nästan hela våren och sommaren velat läsa till personalvetare men när jag inte kom in så har jag tänkt om och insett att arbetsterapeut nog är bättre för mig och att det är mer "jag". Jag hade bestämt mig för att jag inte skulle komma in på personalvetare och kommit underfull med mig själv att jag skulle bli en bra arbetsterapeut, så egentligen förstår jag inte varför jag ens gick på reservintagningen. Efter mycket velande fram och tillbaka, tänkande och stöd från mamma, Otto, Sara och Anna så bestämde jag mig.

Jag ska bli en bra arbetsterapeut!
(sen kan man ju alltid ändra sig om det inte skulle visa sig vara rätt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0