Kamerakris

Jag skulle lägga in bilder på datorn men fastnade på facebook och glömde bort kameran och batteriet tog slut. Så det blir inte några bilder från helgen idag.

Det är lite meckigt med min kamera. Det fungerar inte att lägga in bilder från min kamera med min sladd, det är något som inte stämmer. Jag har köpt en extern minnekortsläsare (heter det så?), en grej man sätter minneskortet i och med sladd för över bilderna till datorn, men den fungerar inte heller. Så jag måste låna mina föräldrars kamera och sätta in mitt minneskort och använda deras sladd för att få in bilderna på datorn. Omständigt! Varför köpte jag en dator utan minneskortläsare? Och nu tog batteriet slut på deras kamera... Tur Otto har minneskortsläsare på sin dator! Kanske är dags för en ny kamera? Eller ny dator? Det är billigare med kamera, men om jag köper ny mobil kanske man kan ha den som kamera? Hrm, får fundera på det här.

I helgen var vi som sagt i Karlskrona och hälsade på Ottos bror och hans familj. Det är alltid lika mysigt att komma dit. De har två barn som är helt underbara! Och de bor ute i skogen, jättefint och lugnt. Vi tog det lugnt, lekte och busade med barnen, cyklade till sjön och badade och tog det allmänt lugnt! Perfekt helg tycker jag =) (har tyvärr inga bilder, det får bli en annan dag)


Vi har äntligen fått vår tvbänk! Det blev jättefint och den passar bra med vårt fina tvbord. Nu är det bara soffan som vi väntar på sen är att på plats. (och gardiner, matta, tavlor och annat smått och gott) Har inga bilder på detta heller tyvärr!

Bjuder på en väldigt söt bild på Zocka istället! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0